میکرونیدلینگ چیست

میکرونیدلینگ؛ روشی محبوب برای جوان‌سازی پوست

میکرونیدلینگ را می‌توان یک راه حل تازه برای از بین بردن جای آکنه و بهبودی بافت پوست معرفی کرد. این راهکار غیرتهاجمی باعث می‌شود که پوست شما در مدت کوتاهی جوان‌تر شده و روشنی پوستتان به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.

اگر استفاده از روش‌های لایه‌برداری خانگی، لک‌های پوست شما را از بین نبرده است، می‌توانید با مراجعه به پزشک و کلینیک‌های زیبایی از روش ایده‌آل میکرونید‌لینگ استفاده کنید. در این مطلب با روش میکرونیدلینگ و کاربردهای متعدد آن آشنا می‌شوید.

میکرونید‌لینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یا همان collagen induction theraphy برای جوانسازی پوست به کار گرفته می‌شود و یکی از متدهای زیبایی است. درمان القایی کلاژن نام دیگر این روش است، ولی اکثر مردم این فرآیند را با اسم میکرونیدلینگ می‌شناسند.

این فرآیند با استفاده از قلم‌هایی که در سر آن سوزن استریل تعبیه شده است، انجام می‌شود. در این روش با ضربه‌های فیزیکی که به پوست وارد می‌شود، صدها زخم یا حفره ریز در پوست به وجود می‌آید. ایجاد این زخم‌ها تولید کلاژن و الاستین را در پوست افزایش می‌دهد و سبب بهبود وضعیت پوستی خواهد شد. کلاژن و الاستین از انواع پروتئین‌های مفید و ضروری برای پوست به شمار می‌روند و وجود آن‌ها باعث سفتی، جوانی، درخشندگی و صافی پوست می‌شود.

میکرونیدلینگ

مزایای میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ مزایای بسیار زیادی دارد. پوستی که چین و چروک‌های زیادی داشته باشد دلخواه کسی نیست. پیری را نمی‌توان تنها در چین و چروک‌های پوست خلاصه کرد. با بالا رفتن سن، به مرور زمان حالت ارتجاعی پوست از بین می‌رود و همین موضوع باعث شل شدن پوست خواهد شد. میکرونیدلینگ می‌تواند باعث بهبود این وضعیت شود.

موارد زیر بخشی از مزایای این روش هستند:

  • درخشندگی و شفافیت پوست
  • کوچک کردن منافذ پوست
  • از بین بردن جای سوختگی
  • درمان مناسب برای لکه‌های تیره پوست
  • ترمیم ترک‌های پوستی
  • از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک
  • راهکار سریع برای سفت کردن و جوانسازی پوست
  • ترمیم جای زخم
  • مناسب برای انواع پوست‌های روشن و تیره

میکرونیدلینگ

انواع روش‌های میکرونیدلینگ

فرآیند میکرونیدلینگ معمولا به اشکال متفاوتی انجام می‌شود. پزشکان در این روش از دستگاه‌های  مختلفی برای بهبود وضعیت پوستی استفاده می‌کنند. در ادامه مطلب قصد داریم چند نمونه از روش‌های میکرونید‌لینگ را معرفی کنیم.

1. روش درمارولر

درمارولر یک وسیله دستی است که از چند سوزن کوچک تشکیل شده است. این سوزن‌ها به شکل غلتکی بر روی پوست قرار گرفته و حفره‌های ریزی را در پوست به وجود می‌آورد. جنس سوزن‌های این وسیله دستی از فولاد است.

2. روش درماپن

درماپن دستگاهی الکتریکی است که شباهت زیادی به قلم دارد. در زمان استفاده از درماپن، سوزن‌های این دستگاه با سرعت به سمت پایین و بالا به حرکت می‌افتند. این دستگاه قادر است در هر دقیقه بالای 18000 ضربه را بر روی پوست وارد کند.

3. دستگاه آر اف میکرونیدلینگ

در دستگاه آراف میکرونیدلینگ از پالس حرارتی به جای سوزن استفاده می‌شود. این دستگاه متفاوت با دیگر روش‌ها عمل می‌کند. جالب است بدانید که در حال حاضر بسیاری از پزشکان پوست، این راهکار را برای درمان و جوانسازی پوست استفاده می‌کنند.

4. استفاده از دستگاه BB Glow میکرونیدلینگ

دستگاه BB Glow یکی دیگر از لوازم متعدد برای انجام فرآیند میکرونیدلینگ است. در این روش سوزن‌های دستگاه، به لایه‌های پوست ضربه می‌زنند و رنگ پوست را با استفاده از نوعی رنگ گیاهی تغییر می‌دهند. در این روش که برخی آن را با نام کرم پودر دائم نیز می‌شناسند، رنگ‌های گیاهی به وسیله سوزن‌ در لایه‌های پوست تزریق شده و باعث می‌شود، پوست یکدست و درخشان به نظر برسد.

میکرونیدلینگ

هزینه انجام میکرونیدلینگ

هزینه میکرونیدلینگ با توجه به محلی که نیاز به درمان دارد و تجربه پزشک می‌تواند تفاوت‌های زیادی داشته باشد. برای مثال قیمت میکرونیدلینگ زیر چشم با سایر نواحی صورت تفاوت دارد. با توجه به این موضوع بهتر است، در جلسه‌ای که با پزشک خود دارید، بعد از مشخص شدن محل درمان، هزینه انجام این روش را بپرسید. در ضمن، این روش درمانی در یک جلسه تمام نمی‌شود، پس تعداد جلسات نیز در هزینه میکرونیدلینگ موثر است.

از دیگر مواردی که در تعیین هزینه این روش تاثیرگذار است، می‌توان به قیمت دستگاه مربوطه و موقعیت مکانی کلینیک زیبایی اشاره کرد. قابلیت‌ها، مدل و جدید بودن دستگاه میکرونیدلینگ باعث بالا رفتن قیمت خواهد شد. به عنوان مثال اگر از دستگاه درماپن استفاده کنید هزینه بیشتری را نسبت به دستگاه درمارولر پرداخت خواهید کرد.

از آنجایی که میکرونیدلینگ، یک روش زیبایی به حساب می‌آید، بیمه تاثیری در کاهش هزینه‌ها ندارد. بیمه فقط در پرداخت هزینه روش‌های درمانی که با نظر مستقیم پزشک باشد، نقش دارد. قیمت نسبی میکرونیدلینگ در سال 1402 بین 300 تا 800 هزار تومان است.

نتیجه میکرونیدلینگ چه زمانی مشخص می‌شود؟

مشاهده تغییرات پوستی و نتایج عمل زیبایی میکرونید‌لینگ، نیاز به زمان دارد. برای گرفتن بهترین نتیجه از این روش باید 6 جلسه یا بیشتر وقت بگذارید. تغییرات ناشی از میکر‌ونیدلینگ، بین 1 الی 2 هفته بعد از پایان اولین جلسه درمان مشاهده می‌شوند.

روش میکرونیدلینگ تاثیرات مثبتی روی پوست دارد

میکرونید‌لینگ یک درمان تاثیرگذار با ماندگاری بالا است. اما برای اینکه بتوان نتیجه بهتر و با ماندگاری بیشتر از این روش زیبایی گرفت، باید به نکاتی مثل رعایت کردن توصیه‌های پزشک و بهبود سبک زندگی توجه داشته باشید تا پوستی شاداب و جوان داشته باشید. به علاقه مندان به دنیای آرایشگری پیشنهاد میکنیم حتما از صفحه آموزشگاه آرایشگری تهران آرایش دیدن نمایند تا با دوره های آرایشگری آشنا شوند.

سوالات متداول

آیا می‌توان پس از بوتاکس از روش میکرونیدلینگ استفاده کرد؟

به هیچ عنوان نباید بعد از عمل بوتاکس بلافاصله از روش میکرونیدلینگ استفاده کنید. برای انجام این کار شما باید حداقل 2 هفته بعد از بوتاکس اقدام کنید، در غیر این صورت ممکن است، اثرات جبران‌ناپذیر و خطرناکی برای شما داشته باشد. همچنین می‌توانید با پزشک خود در این خصوص مشورت کنید.

آیا در زمان بارداری میکرونیدلینگ خطرناک است؟

به طور کلی بهتر است در زمان بارداری از انجام روش‌های زیبایی خودداری کنید. در جلسه مشاوره‌ای که با پزشک خود دارید، درخصوص شرایط خود توضیحات لازم را بدهید و در رابطه با انجام این روش درمانی سوال بپرسید. با این وجود از آنجایی که تاثیرات این روش‌ها‌ بر روی جنین بررسی نشده است، استفاده از این روش‌های زیبایی در زمان حاملگی پیشنهاد نمی‌شود.

چند وقت یک بار میکرونیدلینگ را انجام دهیم؟

معمولا متخصصین و پزشکان پوست 4 الی 6 روز برای درمان وقت صرف می‌کنند. البته میزان جلسات درمانی به ناحیه مورد نظر نیز بستگی دارد. هر جلسه میکرونیدلینگ هم 10 تا 30 دقیقه طول می‌کشد. فاصله میان جلسات درمانی هم باید حداقل یک ماه باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *