آموزش مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی

آموزش مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی؛ تخصصی و منحصربه‌فرد

بر خلاف تصور بسیاری از افراد که با شنیدن نام “اسید” به یاد سوختگی‌های شیمیایی می‌افتند، این ماده در افزایش شادابی چهره و حذف چین‌وچروک پوست نقش مهمی بر عهده دارد. اسید تراپی به‌عنوان یکی از روش‌های نوین در زیبایی پوستی دارای مراحل مختلفی است. پیش لایه برداری از جمله مهم‌ترین مراحل این تکنیک به‌شمار می‌رود که علاقه‌مندان به اجرای آن‌ها باید زمان زیادی را برای آموزش صرف کنند. بر همین اساس در این مطلب به آموزش مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی می‌پردازیم و اصلی‌ترین نکات برای افزایش کیفیت یادگیری را بیان می‌کنیم.

پیش لایه برداری از مهم‌ترین مراحل آموزش اسید تراپی است

اسید تراپی تکنیکی است که با استفاده از اعمال اسیدهای ضعیف بر روی پوست، عوارض این ناحیه درمان می‌شوند. از این تکنیک برای درمان جای جوش، رفع تیرگی‌های پوستی، بهبود آب‌رسانی به منافذ پوست، درمان آکنه و اسکار و جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود. متخصصان اسید تراپی برای انجام این تکنیک بیش از 10 مرحله را پشت سر می‌گذارند که پیش لایه بردای از مهم‌ترین مراحل آن‌ها است. چرا که در بهود نتیجه نهایی کار بسیار تاثیرگذار هستند.

استفاده از محلول‌های پیش لایه بردار (Pre-peel) قبل از مصرف محلول پیلینگ اصلی در اسید تراپی، نیازمند شناخت کامل اسیدهای مصرفی و کاربردهای آن‌ها متناسب با نوع پوست است. بنابراین در آموزش مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی باید با انواع اسیدهای مصرفی و کاربردهای آن‌ها آشنا باشید.

آموزش مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی

شناخت اسیدهای مورد استفاده در پیش لایه برداری و لایه برداری

اولین قدم برای آموزش مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی شناخت انواع اسیدهای مصرفی در این مرحله است. البته در برخی پروتکل‌ها نیز پیش از محلول پیلینگ اصلی از متناسب‌ترین لایه‌بردارهای آنزیمی استفاده می‌شود. بااین‌حال علاقه‌مندان به آموزش این تکنیک باید با انواع هیدروکسی اسیدها به‌عنوان اصلی‌ترین ماده مصرفی در مرحله پیش‌ لایه برداری آشنا باشند. بر همین اساس در ادامه به مهم‌ترین اسیدهای مورد استفاده در شروع آموزش مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی پوست می‌پردازیم.

1. آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA)

اسیدهای آلفا هیدروکسی، اسیدهای محلول در آب هستند که پیوندهای بین سلول‌های مرده پوست را می‌شکنند و در سطح پوست وظایف خود را انجام می‌دهند. این نوع اسیدها برای تمام انواع پوست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک از جمله مهم‌ترین انواع آلفا هیدروکسی اسیدها به‌شمار می‌روند که نقشی مهم را در مرحله پیش لایه برداری برای مراقبت و روشن‌تر کردن پوست بر عهده دارند.

مهم‌ترین ویژگی‌های آلفا هیدروکسی اسیدها عبارت‌اند از:

  • نقش آن‌ها: بهبود خطوط ریز، رفع رنگ ناهموار پوست، لایه برداری پوست و حذف جای آکنه و اسکار
  • ترکیبات: میوه، شیر و سایر منابع طبیعی

2. پلی هیدروکسی اسیدها (PHA)

ماده دیگری که در آموزش مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی اهمیت دارد، پلی هیدروکسی اسید است. این اسیدها با شباهت بسیار به آلفا هیدروکسی اسید، آهسته‌تر به سطح پوست نفوذ می‌کنند و اندازه مولکولی بیشتری نیز دارند. علاوه بر ایفای نقش رفع چین‌وچروک، پلی هیدروکسی اسیدها خاصیتی آنتی‌اکسیدانی و آب‌رسان دارند که برای افراد دارای پوست‌های حساس به کار می‌روند.

به عبارت بهتر PHA، نوع خاصی از آلفا هیدروکسی اسید به‌شمار می‌آید که باعث تقویت عملکرد لایه دفاعی پوست و اثرات ضد پیری بر عهده دارد. استفاده از این محول در مرحله پیش لایه برداری باعث افزایش کیفیت نهایی پیلینگ در افراد دارای پوست‌های حساس می‌شود.

3. اسیدهای بتا هیدروکسی (BHA)

اسیدهای بتا هیدروکسی انواعی از اسیدهای محلول در روغن هستند که به عمق منافذ می‌روند و ذراتی عامل آکنه و جوش‌های سرسیاه را از بین می‌برند. متداول‌ترین نوع این اسیدها، اسید سالیسیلیک است که در لایه برداری پوست‌های چرب و مستعد آکنه به کار می‌رود.

شناخت این نوع از اسیدها در آموزش مرحله پیش لایه برداری از آن جهت اهمیت دارد که کاربرد آن برای پوست‌ها متفاوت است و عملکردی خاص را از خود نشان می‌دهد. در مرحله پیش لایه برداری برای لایه‌برداری‌های عمقی از بتا هیدروکسی اسید استفاده می‌شود تا به عمق پوست و لایه‌های زیرین نفوذ کند.

مهم‌ترین ویژگی‌های اسیدهای بتا هیدروکسی عبا‌رت‌اند از:

  • نقش آن‌ها: نرم کردن و تجزیه کراتین موجود در پوست و پاک‌سازی سلول‌های کهنه، پیر و مرده پوست
  • ترکیبات: منابع گیاهی، پوسته درخت بید یا برگ سبز گیاهان

آموزش مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی

شروع آموزش پیش لایه برداری با استفاده از ماده پلی هیدروکسی اسید

برای شروع آموزش پیش لایه برداری در اسید تراپی استفاده از ماده پلی هیدروکسی اسید یک ضرورت است. این محلول بدون چربی، بهترین گزینه برای شروع این فرایند و آماده‌سازی پوست برای پیلینگ اصلی به‌شمار می‌آید. ترکیبات به‌کاررفته در این محصول باعث حذف لایه‌های مرده و فرسوده پوست می‌شوند و بافتی یکنواخت را بر روی سطح پوست به وجود می‌آورند.

مراحل آموزش پیش لایه برداری در اسید تراپی صورت

پس از شناخت ماده مناسب برای شروع مرحله پیش لایه‌ برداری در اسید‌ تراپی، نوبت به اجرای فرایندهای این مرحله می‌رسد. توجه داشته باشید اجرای تخصصی این تکنیک به زمان و مهارت زیادی نیاز دارد و باید حتما نزد افراد متخصص این مهارت را آموزش ببینید.

بااین‌حال مراحل آموزش مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی پوست صورت عبارت‌اند از:

  • استفاده از محلول پلی هیدروکسی اسید در شب بر روی پوست تمیز گردن و صورت
  • ماساژ دادن ناحیه استعمال شده برای نفوذ ترکیبات به درون منافذ پوستی
  • پاک کردن محلول با استفاده از پنبه و آب گرم در صبح روز بعد
  • استفاده از کرم ضد آفتاب پس از پاک کردن محلول

شروع آموزش مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی در مراکز معتبر

با توجه به تخصصی بودن تکنیک‌های اسید تراپی و ضرورت آشنایی با فرایندهای اجرایی این متد جوان‌سازی پوست، برای تسلط به مراحل مختلف، اسید تراپی را باید نزد متخصصان حرفه‌ای و در آموزشگاه آرایشگری تهران آرایش آموزش ببینید. این کار ضمن افزایش کیفیت نتیجه نهایی کار، سلامت افرادی را تامین می‌کند که برای انجام این تکنیک به شما مراجعه کرده‌اند.

سوالات متداول

مهم‌ترین اصل در شروع یادگیری مراحل پیش لایه برداری در اسید تراپی چیست؟

شناخت اسیدهای به‌کاررفته در این مرحله و چگونگی تاثیرگذاری آن‌ها مهم‌ترین موضوع در این زمینه است.

مرحله پیش لایه برداری چه اهمیتی در فرایند اسید تراپی دارد؟

با توجه به انجام مرحله پیش لایه برداری قبل از پیلینگ اصلی، انجام اصولی پیش لایه برداری باعث افزایش کیفیت نهایی کار و بهبود فرایند جوان‌سازی پوست می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *