لایت کردن مو با به‌روزترین روش‌ها

یکی از خدمات سالن‌های زیبایی در حوزه آرایش مو لایت کردن مو است که به آن “مِش کردن” نیز گفته  می‌شود. در این روش با جداکردن موها به صورت دسته‌ای، با ابزارهای مختلفی از قبیل: کلاه مش، فویل و یا دیسک می‌توان مو شخص را به رنگ های دیگری غیر از رنگ همیشگی مو، تغییر داد. در این مطلب با انواع لایت مو آشنا می‌شوید.

دوره آموزش رنگ مو از پایه های آموزش دوره های لایت مو است.

1. هایلایت؛ یکی از انواع مشهور لایت مو

از جمله یکی از روش‌های متداول و معمول بین خانم‌های ایرانی برای مش کردن، شیوه هایلایت است. در این روش بعد از دسته‌بندی کردن موهایی که جداسازی شده، دکوپاژ انجام می‌شود و می‌توان از انواع آن استفاده کرد.

لولایت

2. لولایت در زمینه تیره اجرا می‌شود

در تکنیک لایت کردن به طور معمول از فویل استفاده می‌شود ولی تفاوتی که لولایت با هایلایت دارد استفاده از رنگ تیره با پس زمینه روشن است. این تکنیک، حالتی مورد پسند خانم‌ها است ولی به اندازه هایلایت پرطرفدار نیست.

سانلایت

3. تکنیک محبوب سان لایت

لایت خورشیدی یا همان sun light یکی از روش‌هایی است که در آن از رستنگاه تا تاج سر موها، رنگ‌‌های طلایی، نارنجی و یا مسی گذاشته می‌شوند. این روش می‌تواند با پس زمینه روشن مثل رنگ مسی باشد و از طرف دیگر لایت طلایی داشته باشد. موهای مناسب برای این تکنیک، موهای کوتاه شده هستند. یکی از روش‌های اجرای سان لایت، دکوپاژ کردن با فویل است. در این روش، بعد از آغشته کردن موها با مواد آن را دکلره کرده و با این عمل (دکاپاژ) می‌توان مو را به این حالت رنگ کرد.

مونلایت

4. مون لایت؛ از انواع کمتر شناخته شده لایت مو

تکنیک مون لایت به نام پیکابو نیز معروف است. نتیجه اجرای این تکنیک، حالتی مانند روشنایی ماه با پس زمینه سیاه می‌باشد. برخلاف سان لایت که قسمت بالایی آن روشن می شود، این قسمت، تیره می‌شود و در لایه‌های پایینی از رنگ روشن استفاده می‌شود.

درباره لایت کردن به روش مون لایت می‌توان گفت از محبوبیت کمتری در بین بانوان برخوردار است و مدل بلوند معمول‌تر است. در این روش بر‌خلاف سان لایت قسمت بالای سر تیره و با زمینه بلوند دکلره می‌شود و بالای سر یک هاله ایجاد می‌شود.

مووی لایت

5. مووی لایت؛ مدلی برای ایجاد موهای رنگین‌کمانی

زمانی که ما بخواهیم 3 رنگ یا رنگ‌های بیشتری را برای موها استفاده کنیم ابتدا آن‌ها را سه قسمت کرده و هرکدام از آن‌ها را جداگانه به 4 یا 5 قسمت تقسیم می‌‌کنیم. رنگ‌های مووی لایت را می‌توان به صورت رنگ‌های سبز و قرمز ترکیب کرد و برای هر کدام از دسته‌ها رنگی متفاوت را در نظر بگیریم. البته این روش لایت کردن به خاطر رنگارنگ بودن آن مورد پسند همه سلیقه‌ها نیست.

هافلایت

6. هافلایت؛ تکنیکی برای به‌کار بردن رنگ‌های فانتزی

در کنار سایر روش‌های لایت کردن روش هافلایت هم  طرفداران خاص خود را دارد. در این روش می‌توان با 2 دسته کردن موها از وسط و یا حتی جداکردن بخش‌های جلویی مو، با رنگ‌های مختلف فانتزی، یک ترکیب رنگی خاص را ایجاد کرد. رنگ یخی یکی از معروف‌ترین رنگ‌ها در مدل هافلایت است.

7. لایت پوش؛ مناسب برای موهای وِز

لایت پوش یکی از انواع لایت مو و مناسب برای موهای وز است. ترکیب رنگ‌های مختلفی را می‌توان برای موها در این روش در نظر گرفت. به این شرح که می‌توان پایین مو‌ها را دکلره کرده و بقیه موها را رنگساژ کرد. این رنگ به مدت 4 هفته قابل شستشو می‌باشد. رنگساژها انواع مختلفی دارند که به انواع نیمه‌دائمی و موقت تقسیم می‌شوند.

8. تکنیک دارک لایت

مدل دارک لایت یک ترکیب رنگ است که می‌تواند در سایر روش‌های لایت کردن نیز استفاده شود. با این توضیح که باید مو در ابتدا دکلره شود و سپس رنگ‌های تیره استفاده شوند. در این روش باید به رنگ مو و پایه مو توجه کرد. در نتیجه اجرای این تکنیک، سایه روشنی در مو ایجاد می‌شود.

9. تکنیک لایت شطرنجی

یکی از روش‌های خاص لایت مو، لایت شطرنجی است. این روش حالتی مانند خانه‌های شطرنج را روی مو ایجاد می‌کند. در این حالت مو به صورت تیره و روشن با رنگ‌های یخی، سفید و مشکی جداسازی می‌شود که حالت زیبایی را ایجاد می‌کند.

10. ویولایت؛ یکی از انواع ترند لایت مو

رنگ بنفش یکی از ترندهای استایل بانوان به‌ویژه برای آرایش موها در سال جدید بوده است. واژه ویولایت نیز به کلمه ویولت اشاره دارد که رنگی بین ارغوانی و آبی است. در این تکنیک، مو را موجدار کرده و با رنگساژی که بعد از دکلره کردن انجام می‌شود، مراحل را انجام می‌دهیم.

11. تکنیک کت لایت

مش کردن گربه‌ای یکی دیگر از حالت‌های لایت کردن است که به کت لایت نیز شهرت دارد. در این روش باید از کلاه مش استفاده شود. به این شکل که بعد از گذاشتن کلاه، موها رشته رشته می‌شوند و آن‌ها را آغشته به مواد دکلره می‌کنیم تا آماده برای رنگساژ شوند.

12. آمبره؛ از انواع رایج لایت مو

مش کردن دارای انواع مختلفی است که آمبره کردن یک نوع جدید از آن می‌باشد. این تکنیک محبوبیت بالایی دارد و دارای دو نوع برزیلی و روسی می‌باشد. مدل برزیلی آن طرفداران زیادی دارد که در آن پوش عمیق ایجاد می‌کند در حالی که قسمت های روشن مو کمتر هستند.

انواع لایت مو

بهترین نوع لایت مو را متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید

مش کردن نام دیگر لایت کردن مو است. این تکنیک در بین بانوان ایرانی طرفداران بسیاری دارد. از انواع لایت مو می‌توان به هایلایت، لولایت و دارک لایت اشاره کرد که بیشترین محبوبیت را دارند. مش کردن می‌تو‌اند آسیب زا باشد مخصوصا در صورت  عدم رعایت نکات آرایشی و بهداشتی، بنابراین باید به این نکات برای پیشگیری از آسیب‌ها توجه کنید.

به علاقه مندان در حوزه رنگ و لایت پیشنهاد میدهیم، برای آموزش اصولی از ابتدای امر با مراجعه به آموزشگاه آرایشگری تهران آرایش آموزش حرفه ای رو تجربه کنید.

سوالات متداول

سان لایت چه ویژگی‌‌هایی دارد؟

سان لایت روشی است که در آن از قسمت بالایی سر تا قسمت تاج‌سر را رنگ روشن کرده و لایه‌های پایین‌تر را تیره می‌کنیم.

مون لایت چگونه اجرا می‌شود؟

روشی از لایت کردن است که رنگ تیره را در قسمت بالای سر به‌کار می‌بریم که تا تاج سر ادامه می‌یابد و لایه‌های پایین را به رنگ روشن رنگ‌آمیزی می‌کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *