بهترین آموزشگاه آرایشگری تهران و یادگیری هنری پردرآمد

یادگیری آرایشگری به طور حرفه‌ای و تسلط به اصول اولیه آن مزایای زیادی دارد که یکی از آن‌ها امکان کسب درآمد به روش‌های مختلف است. با یادگیری آرایشگری می‌توانید به عنوان یک آرایشگر حرفه‌ای در سالن‌های زیبایی مشغول به کار شده و بعد از جمع آوری سرمایه سالن شخصی خود را راه‌اندازی کنید. برخلاف گذشته که یادگیری این حرفه صرفا تجربی بود، در این سال‌ها آموزش آرایشگری به صورت آکادمیک در بهترین آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود. جهت شروع یادگیری در یکی از این آموزشگاه‌ها، ابتدا باید بهترین آموزشگاه آرایشگری را پیدا کنید. در ادامه این صفحه بهترین آموزشگاه آرایشگری تهران و دلایلی که این آموزشگاه را به بهترین در نوع خود تبدیل کرده است را معرفی خواهیم کرد.

شغل آرایشگری؛ خوب یا بد؟

آرایشگری از مشاغل پردرآمد هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان است. این رشته هنری هم برای کار به تنهایی و به صورت مستقل و هم برای کار با یک تیم تخصصی و حرفه‌ای مناسب است. این شغل نیز مانند دیگر مشاغل مزایا و معایب مختلفی دارد. از مزایای حرفه آرایشگری می‌توان به کسب درآمد مناسب، ارتباط با مردم در اقشار مختلف، امکان ارتقای شغلی، کاری با شاخه‌های متنوع و از معایب آن می‌توان به ساعت بالای کاری، زحمت نسبتا زیاد، نیاز به قدرت بدنی بالا و…. اشاره کرد.

بهترین آموزشگاه آرایشگری تهران

شغل آرایشگری یک مزیت دیگر هم دارد و آن، عدم نیاز به تحصیلات آکادمیک برای ورود به این کار است. برخلاف بسیاری از مشاغل که حداقل مدرک لیسانس برای ورود به آن‌ها الزامی است، برای کار به عنوان یک آرایشگر نیازی به مدرک تخصصی ندارید و تنها کافی است به اصول اولیه کار مسلط شوید یا برای حرفه‌ای‌تر شدن به یک آموزشگاه مرتبط مراجعه کرده و اصول اولیه را از طریق اساتید مجرب آموزش ببینید. بعد از یادگیری مقدمات اولیه ورود به کار، امکان کار به عنوان یک آرایشگر به شکل‌های مختلف برای شما وجود دارد. حتی این امکان را دارید که بدون راه‌اندازی مغازه و از طریق تبلیغات به خانه مشتریان رفته و به آرایش و پیرایش آن‌ها بپردازید.

بازار کار و درآمد آرایشگری

زیبایی همیشه اهمیت دارد و سن و سال یا جنسیت در این موضوع مطرح نیست. به همین دلیل مشاغل مرتبط با آن، در تمام دروه‌ها از بازار کار خوبی برخوردار هستند و آرایشگری نیز یکی از این مشاغل است. این حرفه بازار کار مناسبی دارد. برای مثال اگر در بهترین آموزشگاه آرایشگری تهران دوره ببینید و مدرک معتبر کسب کنید، این امکان را دارید که با اخذ مجوز کار براساس مدرک خود برای تاسیس آرایشگاه اقدام کنید. بازار کار این رشته به راه‌اندازی کسب و کار شخصی محدود نمی‌شود و حتی امکان کار در دیگر آرایشگاه‌ها نیز برای شما وجود دارد. به علاوه با دریافت مدرک از آموزشگاهی معتبر و کسب تجربه و مهارت در این هنر، امکان کار به عنوان مدرس آرایشگری در آموزشگاه‌های آزاد نیز برای شما وجود دارد که علاوه بر درآمد، جایگاه اجتماعی مناسبی هم دارد.

آرایشگری علاوه بر بازار کار خوب، درآمد مناسبی هم دارد. بیشتر افرادی که در این شغل فعالیت دارند به طور میانگین از 7 تا 30 میلیون تومان درآمد دارند. البته میزان درآمد بسته به مبتدی یا حرفه‌ای بودن آرایشگر و میزان تسلط او به کارهای مختلف، احتمال بیشتر یا کمتر بودن نیز دارد. در کشور ما آرایشگران زن نسبت به مردان از درآمد بالاتری برخوردار هستند و این موضوع دلایل مختلفی دارد که یکی از آن‌ها، تنوع خدماتی است که در آرایشگاه‌های زنانه به مشتریان ارائه می‌شود. ناگفته نماند که زحمت و حجم کار در آرایشگری زنان نیز بیشتر از مردان است و این مسئله هم درآمد بالاتر را توجیه می‌کند.

ورود به حرفه آرایشگریروش‌های ورود به حرفه آرایشگری

راه‌های مختلفی برای ورود به حرفه آرایشگری وجود دارد که یکی از آن‌ها یادگیری مهارت‌های این کار از طریق فعالیت در یک سالن آرایشی به عنوان کارآموز و ارتقای جایگاه شغلی با کسب درآمد است. در این روش به طور تجربی به آرایشگری مسلط می‌شوید و حتی اگر مشتریان خاص خود را داشته باشید هم امکان دریافت مجوز کسب و کار و فعالیت شخصی برای شما وجود ندارد.

روش دیگر و کارآمدتر برای ورود به این حرفه، شرکت در آموزشگاه‌های آرایشگری، دریافت مدرک معتبر و استفاده از آن برای استخدام یا ورود به کار است. به این منظور باید بهترین آموزش آرایشگری در شهر خود را پیدا کنید و برای یادگیری این حرفه و هنر در آن ثبت ‌نام کنید.

علاقه‌مندان به آرایشگری در تهران، این امکان را دارند که با ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی تهران آرایش، بهترین آموزشگاه آرایشگری تهران، به قواعد و اصول اولیه این کار مسلط شده و بعد از گذراندن دوره‌های مربوطه به عنوان یک آرایشگر شروع به کار کنند. ورود به حرفه آرایشگری از این روش چند مزیت دارد که یکی از آن‌ها امنیت شغلی است. فرصت‌های شغلی برای دارندگان مدرک معتبر بیشتر و حقوق و دستمزد پیشنهادی به آن‌ها نیز بالاتر است.

عوامل تاثیرگذار در انتخاب آموزشگاه آرایشگری

معیارهای انتخاب بهترین آموزشگاه آرایشگری تهران

شهر تهران به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر ایران، کارجویان بیشتری را در خود جای داده است. به همین دلیل فرصت‌های شغلی و امکانات اولیه ورود به کار مانند آموزشگاه‌ها نیز در این شهر تعداد بالاتری دارند. برای مثال در زمینه شغل آرایشگری در شهر تهران، آموزشگاه‌های زیادی وجود دارد که با ادعای برخورداری از بهترین کلاس آرایشگری تهران، دوره‌های خود را برگزار می‌کنند. انتخاب از میان آموزشگاه‌ها کار چندان ساده‌ای نیست، به خصوص در عصر فعلی که همه مشاغل از تبلیغات حرفه‌ای برای معرفی خود استفاده می‌کنند.

در چنین شرایطی برای انتخاب بهترین آموزشگاه آرایشگری تهران از میان آموزشگاه‌های مختلف، باید به معیارهای زیر توجه داشته باشید:

1. اعتبار آرایشگاه

اولین معیاری که برای پیدا کردن و انتخاب بهترین آموزشگاه آرایشگری تهران باید به آن توجه داشته باشید، اعتبار آموزشگاه است. آموزشگاه مورد نظر باید دارای مجوز رسمی سازمان فنی و حرفه‌ای باشد و دوره‌های خود را تحت نظر این سازمان برگزار کند. برای مثال تهران آرایش، تمام دوره‌ها و کلاس‌های آرایشگری خود را زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و با در نظر داشتن سیاست‌ها و قوانین این سازمان برگزار می‌کند و در انتهای دوره به هنرجویان مدرک معتبر و مورد تایید سازمان فنی را ارائه می‌کند.

2. برخورداری از کادر مدرسین حرفه‌ای

یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین آموزشگاه آرایشگری که در زمان انتخاب و ثبت‌نام باید به آن توجه داشت، برخورداری از کادر مدرسین حرفه‌ای، با تجربه و بین المللی است. مدرسان دوره‌های آرایشگری چه برای آموزش‌های تئوری و اولیه و چه برای آموزش‌های عملی باید مطابق استانداردهای بین‌المللی عمل کنند و این موضوع زمانی امکان‌پذیر است که مدرس از تجربه بالایی برخوردار باشد. البته تنها تجربه برای کار به عنوان یک مدرس آرایشگری کافی نیست. تهران آرایش به عنوان بهترین آموزشگاه آرایشگری تهران، مدرسان خود را از میان افرادی که در زمینه آرایشگری دارای مدرک بین‌المللی هستند و از فن بیان قوی و توانایی مدیریت کلاس برخوردار هستند، انتخاب می‌کنند.

3. زمان‌بندی و سطح‌بندی مناسب کلاس‌ها

یکی دیگر از معیارهایی که در زمان انتخاب آموزشگاه باید به آن توجه کرد، داشتن برنامه‌ای دقیق از کلاس‌های آرایشگری در سطح‌های مختلف و با زمان‌بندی‌های متنوع است. این موضوع کمک می‌کند که هنرجویان بیشتری امکان ثبت‌نام در آموزشگاه و یادگیری مهارت‌ها را داشته باشند. آموزشگاه‌های حرفه‌ای علاوه بر دوره‌های مختلف کلاس‌هایی را به صورت رفع اشکال تئوری و عملی نیز برگزار می‌کنند تا هنرجویان آن‌ها هرچه بیشتر و بهتر به اصول و قواعد آرایشگری تسلط پیدا کنند.

4. برخورداری از تجهیزات مناسب

در یک آموزشگاه آرایشگری خوب، تجهیزات و امکانات به طور کامل و از بهترین نوع هستند تا هنرجویان علاوه بر یادگیری حرفه‌ای نکات و اصول آرایشگری، از بهترین تجهیزات و امکانات نیز استفاده کنند. این موضوع تاثیر زیادی در یادگیری بهتر آرایشگری دارد و حتی در نحوه انجام کار هنرجویان نیز تاثیر بسیار زیادی دارد.

5. رعایت نکات بهداشتی و ایمنی حین آموزش

معیار دیگری که در زمان انتخاب آموزشگاه آرایشگری باید به آن دقت کرد، میزان تمیزی و بهداشت محیط آرایشگاه است. آموزشگاه‌های آرایشگری به خصوص در بخش عملی به دلیل کار با مدل‌های مختلف، آموزش‌های گوناگون و استفاده از انواع مواد و وسایل نیاز به رسیدگی‌های بهداشتی و نظافت منظم دارند. مسئولین یک آرایشگاه حرفه‌ای با در نظر داشتن این موضوع برنامه منظمی را برای نظافت آموزشگاه مشخص می‌کنند و از ابزارهای کاربردی در این زمینه مانند تهویه نیز استفاده می‌کنند.

6. ارائه مدرک بین‌المللی

یکی از موضوعات مهم برای هنرجویان آرایشگری که در انتخاب کلاس‌ و آموزشگاه نیز مد نظر قرار می‌دهند، ارائه مدرک بین‌المللی توسط آموزشگاه است. البته این ویژگی در هر آموزشگاهی وجود ندارد و یکی از نکاتی است که آموزشگاه‌های مختلف را از هم متمایز می‌کند. این امکان کمک می‌کند که آرایشگران بعد از دریافت مدرک و کسب کمی تجربه کاری، امکان مهاجرت به دیگر کشورها را داشته باشند و از نظر اقتصادی و درآمدی نیز به وضعیت بهتری دست پیدا کنند.

در بهترین آموزشگاه آرایشگری تهران چه دوره‌های برگزار می‌شود؟

همان‌طور که گفته شد یکی از ویژگی‌های بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه، برگزاری دوره‌های متنوع است. این دوره‌ها به منظور تسلط هنرجویان در زمینه‌های مختلف برگزار شده و در پایان هر کدام از آن‌ها، مدرکی معتبر مربوط به همان دوره به هنرجو داده می‌شود. چند دوره مهمی که در تمام آموزشگاه‌های آرایشگری برگزار می‌شوند، عبارتند از:

اصلاح صورت و ابرو

اصلاح صورت و ابرو یکی از فعالیت‌های پایه در آرایشگاه‌های زنانه و جزو اولین کارهایی است که علاقه‌مندان به این حرفه باید آموزش ببینند. این خدمت در آرایشگاه‌های زنانه، همواره یکی از پرطرفدارترین‌ها است و بیشترین مشتری آرایشگاه‌ها به آن مربوط است. این دوره معمولا مناسب افراد مبتدی و هنرجویانی است که تسلط و تجربه‌ای در حرفه آرایشگری ندارند و قصد یادگیری این کار از سطح کاملا ابتدایی را دارند.

اصلاح صورت و ابرو

کوتاهی مو

یکی دیگر از دوره‌های تخصصی در آموزشگاه‌های آرایشگری زنانه، دوره مربوط به کوتاهی مو است. این دوره نیز جزو دوره‌های پایه و ضروری در آرایشگری است و تمام افرادی که قصد کار به عنوان آرایشگری حرفه‌ای را دارند باید به جزئیات این خدمت تسلط داشته باشند. در این رشته آموزش‌هایی مانند آشنایی با آناتومی صورت، روش‌های مختلف کوتاهی مو، حجم‌دهی به مو با کوتاهی و… به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

کوتاهی مو

شینیون مو

از دیگر دوره‌هایی که در بهترین آموزشگاه آرایشگری تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌شود تا هنرجویان امکان کسب درآمد بیشتری در آرایشگری داشته باشند، دوره شینیون مو است. در این دوره هنرجو نکات اولیه حالت دادن به موها براساس فرم چهره را آموزش می‌بیند و مهارت‌ کار با ابزارهای آرایشگری مانند سشوار، اتو مو و دیگر ابزارهای حرارتی را پیدا می‌کند. شینیون یکی از دوره‌های تخصصی است و هنرجویان سطح متوسط امکان شرکت در آن را دارند.

شینیون مو

رنگ و مش مو

یکی دیگر از دوره‌هایی که در آموزشگاه‌های آرایشگری زنانه برگزار می‌شود، دوره رنگ و مش مو است. این دوره یکی از تخصصی‌ترین دوره‌هایی است که در آموزشگاه‌های آرایشگری برگزار می‌شود. رنگ و مش مو در سالن‌های آرایشی لاینی جداگانه دارد و در صورتی که به فعالیت‌های این دوره تسلط پیدا کنید، حتی امکان کار به تنهایی و راه‌اندازی یک سالن تخصصی رنگ و آرایش مو نیز برای شما فراهم می‌شود. در این دوره آموزش‌هایی مانند مش، هایلایت، کاتالوگ خوانی، انواع روش‌های مش مو، شناسایی رنگ‌های مختلف، رنگساژ مو، دلکره مو، ترکیب رنگ‌های مختلف، نحوه انتخاب رنگ براساس جنس و نوع مو و… به هنرجویان و علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

رنگ و مش مو

سایر دوره‌های حرفه‌ای در آموزشگاه‌های برتر

  • مانیکور و پدیکور
  • آرایش صورت
  • پاکسازی صورت
  • و…

بهترین آموزشگاه آرایشگری تهران شما را به یک متخصص تبدیل می‌کند

لازمه ورود به حرفه آرایشگری داشتن مدرکی معتبر است و برای دریافت مدرک معتبر و یادگیری اصول اولیه، ابتدا باید یک آموزشگاه خوب و حرفه‌ای پیدا کنید.  اگر ساکن تهران و به دنبال بهترین آموزشگاه آرایشگری تهران هستید، این صفحه از تهران آرایش را به طور کامل مطالعه کنید تا از دوره‌ها، شرایط برگزاری و نحوه ثبت‌نام در این کلاس‌ها اطلاع پیدا کنید و بعد از آشنایی کامل و جامع برای ثبت‌نام در یکی از این دوره‌ها اقدام کنید. آموزشگاه آرایشگری تهران آرایش به عنوان بهترین کلاس آرایشگری تهران، معتبرترین مدرک آرایشی را به شما ارائه می‌کند تا با کمک آن به درآمد بالا برسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *