بیبی لایت

بیبی لایت؛ از ترندترین مدل‌های رنگ و لایت مو

اگر به تازگی در بین جدیدترین مدل‌های مو در رسانه‌های اجتماعی جست‌وجو کرده باشید، متوجه‌ مجموعه‌ای از خدمات رنگ سفارشی مو می‌شوید که با عنوان بیبی لایت شناخته می‌شوند. این تکنیک با روشن کردن بخش‌های ظریفی از موها و ایجاد سایه‌هایی جذاب، زیبایی منحصربه‌فردی را به بانوان هدیه می‌دهد. با توجه به محبوبیت فوق‌العاده بیبی لایت در بین انواع بازه‌های سنی بانوان، استفاده از این تکنیک برای زیبایی موها روزبه‌روز افزایش می‌یابد. برای این که بدانید منظور از تکنیک بیبی لایت چیست، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بیبی لایت چیست؟

بیبی لایت، یکی از رایج‌ترین انواع هایلایت مو به‌شمار می‌رود که سایه‌های بسیار ظریفی به رنگ بلوند را در تارهای مو به وجود می‌آورد. این مدل رنگ مو را می‌توان برای هر نوعی از انواع مو و برای استایل‌ها و فیزیک‌های مختلف بانوان مورد استفاده قرار داد. بیبی لایت بسیار طبیعی و ظریف است و مهم‌تر از همه به نگهداری و مراقبت زیادی نیاز ندارد.

استفاده از تکنیک بیبی لایت ظاهری متفاوت و باطراوت را برای شما به وجود می‌آورد؛ در‌حالی‌که با کمک به شادابی موها از آسیب رساندن به آن‌ها جلوگیری می‌کند. تنوع بالایی در میزان و نوع سایه در این تکنیک وجود دارد و شما می‌توانید متناسب با رنگ پوست و حجم موهای خود، بهترین لایت را برای موهای خود به کار بگیرد.

بیبی لایت

بیبی لایت؛ تکنیکی برای انواع موها

بسیاری از بانوان به اشتباه فکر می‌کنند که بیبی لایت فقط برای موها بلند کاربرد دارد. درصورتی‌که هدف اصلی این تکنیک بر پرکردن موها با سایه‌های روشن‌تر از رنگ پایه متمرکز است. به همین دلیل افراد دارای رنگ موهای کاراملی، تیره، مسی، پایه‌های قرمز، قهوه‌ای سوخته هستند در انواع موهای نازک، بلند، کوتاه و ضخیم می‌توانند از مزایای زیبایی این تکنیک برای موهای خود استفاده کنند.

بیبی لایت

روش ایجاد سایه روشن بر روی موها با استفاده از بیبی لایت

برای رنگ کردن موها به روش بیبی لایت بخش ظریفی از موها با استفاده از فویل‌های زیاد هدف قرار می‌گیرند. این بخش‌ها یک یا دو درجه از رنگ پایه موها روشن‌تر می‌شوند. هایلایت‌ها با فاصله کمی از هم در بر روی مقدار کمی مو در هر فویل به‌صورت یکپارچه بر روی مو ریخته می‌شوند تا ظاهر آن بخش‌ها روشن‌تر شود. قسمت‌های رنگ‌شده روشن‌تر و درخشان‌تر از باقی قسمت‌ها به‌ نظر خواهند رسید.

روش انجام بیبی لایت تقریبا همان تکنیک هایلایت سنتی فویل است؛ اما محل قرارگیری لایت‌ها و میزان موی انباشته شده بین هر فویل، مهم‌ترین تفاوت‌های این دو روش هستند. آرایشگران موها را در این روش به‌صورت بسیار ریز دسته‌بندی می‌کنند تا با رنگ موی شما به صورتی کاملا طبیعی ترکیب شوند. به‌طورکلی برای این که بدانید روش اجرای بیبی لایت چیست، آرایشگران بر روی سه قسمت اصلی مو تمرکز می‌کنند.

این سه قسمت شامل بخش‌های زیر می‌شوند:

  • خط رویش مو
  • موهای طبیعی
  • بخش انتهایی مو

در روش بیبی لایت موها در قسمت تاج و انتهای آن روشن‌تر است. این تکنیک با تمرکز بر ایجاد سایه‌های روشن بر خط مو، بخش‌های انتهایی مو را روشن‌تر از دیگر بخش‌ها نشان می‌دهد. به عبارت بهتر بهترین اجرای بیبی لایت‌ها از پوست سر شروع می‌شوند و با رسیدن به انتهای موها روشن‌ترین طیف رنگی را دارند.

بیبی لایت

بیبی لایت؛ تکنیکی برای سلیقه‌های مختلف

بیبی لایت روشی است که برای انواع مو و رنگ پایه‌ای کاربرد دارد. این متد زیبایی برای افرادی که به دنبال تغییراتی متوسط هستند، ایده‌آل‌ترین گزینه است. تکنیک بیبی لایت را همچنین می‌توان مقدمه‌ای برای تغییر رنگ موها به‌شمار آورد؛ زیرا بخش‌های رنگ‌آمیزی شده در زمان رنگ کردن کامل مو، نسبت به موهای طبیعی در معرض آسیب کمتری هستند.

از سوی دیگر بیبی لایت تکنیکی فوق‌العاده برای برجسته کردن رنگ پایه موها است. این نوع از هایلایت از ایجاد برجستگی‌های نامتوازن و غیر طبیعی رنگ بر روی مو سر جلوگیری می‌کند. ایجاد هارمونی بین رنگ بیبی لایت، رنگ مو و رنگ پوست جذابیت ظاهری منحصربه‌فردی را به شما هدیه می‌دهد. برای این که بدانید کاربرد بیبی لایت چیست، کافی است این تکنیک را بر روی افراد دارای موهای نازک امتحان کنید، تا نتیجه بی‌نظیر آن را ببینید. این متد موها را ضخیم‌تر و حجیم‌تر از مقدار طبیعی نشان می‌دهند.

بیبی لایت

مدت‌زمان لازم برای اجرای روش بیبی لایت

در میان انواع متدهای لایت مو، بیبی لایت فرایند زمان‌بری را نیاز دارد. این متد به جزئیات و ظرافت بسیار بالایی نیازمند است تا بتوان بالاترین زیبایی را برای موها ایجاد کرد. با توجه به این که در هر بار فقط چند تار مو از فویل‌ها رنگ می‌شوند، معمولا برای اجرای بیبی لایت باید زمان زیادی را در آرایشگاه سپری کنید.

نگهداری بیبی لایت

نگهداری بیبی لایت

بعد از این که موهای خود را به روش بیبی لایت رنگ‌آمیزی کردید، نیازی به وسواس خاصی برای نگهداری آن ندارید. در صورت اجرای صحیح و استفاده از رنگ‌دانه‌های طبیعی و باکیفیت، تا چهارده هفته نیازی به ترمیم یا اصلاح این متد زیبایی ندارید.

بیبی لایت از ظریف‌ترین تکنیک‌های لایت مو است

در مقایسه با انواع تکنیک‌های لایت مو، اجرای بیبی لایت به ظرافت و زمان زیادی نیاز دارد. این تکنیک با پشتیبانی از انواع سلایق و بازه‌های سنی، مدلی جذاب برای حضور شما در مهمانی‌ها و مجالس است. با توجه به ضرورت استفاده از ظرافت بالا و دقت در اجرای فرایند، برای افزایش کیفیت نهایی، این تکنیک آرایشی را نزد آرایشگران مجرب و حرفه‌ای انجام دهید. همچنین دقت کنید که رنگ‌دانه‌های به‌کاررفته برای بیبی لایت، کیفیت بالایی داشته باشند. مواد شیمیایی بی‌کیفیت ضمن کاهش ماندگاری رنگ لایت، احتمال آسیب به پوست سر و ریشه‌های مو را افزایش می‌دهند. اگر علاقه مند به یادگیری دوره آموزش رنگ مو هستین که از پایه های دوره لایت محسوب میشود، از آموزش های آموزشگاه آرایشگری تهران آرایش غافل نشوید.

سوالات متداول

تفاوت بیبی لایت با هایلایت و بالیاژ چیست؟

در روش بیبی لایت فویل‌ها بر روی قسمت‌های کوچک‌تری از مو قرار می‌گیرند و ظاهری ظریف و طبیعی را برای موها به وجود می‌آورد.

مدل بیبی لایت برای چه موهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

محدودیتی در استفاده از این تکنیک وجود ندارد و همه افراد دارای موهای بلند و کوتاه با تونالیته‌های رنگی تیره و روشن می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدت‌زمان ماندگاری متد بیبی لایت چقدر است؟

در صورت اجرای اصولی این روش، نیازی به ترمیم یا اصلاح سایه مو وجود ندارد. معمولا این نوع از لایت مو حداقل تا 14 هفته ماندگاری دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *