فرق بین فیبروز و بولد بروز

فرق بین فیبروز و بولد بروز؛ ویژگی‌های متفاوت دو تکنیک زیباسازی ابرو

فیبروز و بولد بروز دو روش محبوب زیبایی ابرو در بین بانوان ایرانی هستند. اگر می‌خواهید فرق بین فیبروز و بولد بروز را بدانید و به دنبال انتخاب یکی از این دو روش برای تغییر مدل ابروی خود هستید، باید بدانید که هزینه، مدل و فرم آن‌ها تفاوت‌ دارند.

ابروها تاثیر بالایی در زیبایی صورت دارند و آرایش آن‌ها بسیار حساس است. برخی از افراد زمان کافی برای آرایش را ندارند و نمی‌توانند مدت زمان زیادی را جلوی آیینه صرف کنند؛ از این رو به سراغ متدهای جدید و دائمی آرایش ابرو می‌روند.

فرق بین دو تکنیک فیبروز و بولد بروز

فیبروز امروزه برای زیبایی و ترمیم ابروهای کم پشت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این تکنیک زیبایی ابرو، از سوزن‌های خاصی استفاده می‌شود. این سوزن‌ها شکاف‌های را بر روی پوست به وجود می‌آورند. سپس رنگدانه‌های طبیعی را تزریق می‌کنند. فرق بین فیبروز و بولد بروز در نوع کار و ظرافت بالاتر خط‌ها در تکنیک بولد بروز است. برای استفاده از تکنیک بولد بروز از رنگ‌های طبیعی استفاده می‌شود که تشخیص اصل بودن این رنگ‌ها نیاز به دقت زیادی دارد.

در تکنیک زیبایی بولد بروز خطوط به صورت قوس‌دار کشیده می‌شوند که با خطوط فیبروز تفاوت دارند.  فرم خطوط یا همان استروک‌ها در روش بولد بروز به شکل سه بعدی هستند. دیگر فرق بین فیبروز و بولد بروز لبه‌های ابرو هستند. در بولد بروز بر خلاف فیبروز لبه ابروها آزاد است و می‌توان این تکنیک جذاب را با شیدینگ ابرو نیز ترکیب کرد.

در تکنیک زیبایی فیبروز خط‌ها به شکل کوچکتر و در بعضی از آن‌ها هم خطوط طولانی‌تر هستند. همچنین انحنای خط‌ها در روش فیبروز کمتر و یا در دو جهت می‌باشد. ولی در تکنیک بولد بروز برعکس فیبروز، می‌توان لبه ابروها را در اشکال زیبا طراحی کرد؛ فرق بین فیبروز و بولد بروز در روش اجرای آن‌ها نیز قابل مشاهده است که در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

بولد بروز

روش بولد بروز ابرو

در تکنیک بولد بروز، تاج ابرو اهمیت بسیاری دارد و معمولا متخصصین در ابتدا به این نکته دقت می‌کنند. هر خط در این قسمت باید دو مرتبه کشیده شود. بعد از گذشت 4 الی 5 دقیقه ابروها کاملا رنگ خواهند گرفت. دقت کنید که نباید ابروهای خود را از 10 روز قبل از فرآیند بولد بروز، به هیچ عنوان رنگ نکنید. رنگی که از آن استفاده می‌کنید هم نباید بیش از حد روشن باشد.

در بخش بعدی قوس ابرو و دم آن طراحی می‌شود. ممکن است رنگ تتو واضح نباشد، به همین دلیل ضخامت بولد بروز باید دو برابر شود. روش بولد بروز بر روی ابرو با توجه به مدل پوست، در چند مرحله به انجام می‌رسد.

یک دستگاه حرفه‌ای و خاص برای سایه و تاتو ابرو با استفاده از روش بولد بروز وجود دارد. این دستگاه همانند یک قلم دستی، نقاط و خطوط ریز و ظریفی را بر روی پوست ایجاد می‌کند. از آنجایی که دستگاه مورد استفاده در روش بولد بروز یک قلم دستی می‌باشد، در نتیجه سوزن به اعماق پوست وارد می‌شود.

تحریک و میزان دردی که این قلم دستی ایجاد می‌کند، کمتر از دستگاه‌های قدیمی است. بولد بروز یک تکنیک نیمه دائمی است و شما می‌توانید در صورت تمایل بعد از مدت کوتاهی آن را پاک کنید. در ضمن تغییردادن حالت و فرم نیز در این روش وجود دارد.

فیبروز ابرو

روش فیبروز ابرو

برای درک بیشتر فرق بین فیبروز و بولد بروز قصد داریم شما را با روش فیبروز ابرو هم آشنا کنیم. روش فیبروز یک تکنیک پرطرفدار در زمینه اصلاح و طراحی ابروها است. این روش با توجه به اصول میکروبلیدینگ به انجام می‌رسد.

در روش فیبروز از سوزن‌های یک بار مصرف استفاده می‌شود. این سوزن‌ها با ایجاد خطوط هاشوری با رنگ و طرح جذاب بر روی پوست، به طور کامل نواقص ابروهارو می‌پوشاند. فیبروز ابرو نیز مانند بولد بروز یک تکنیک زیبایی ابرو نیمه دائمی است که در نتیجه به مرور زمان پاک می‌شود. این روش به تدریج نیازمند تکرار و ترمیم است.

فرق بین فیبروز و بولد بروز

نکاتی درباره فرق بین فیبروز و بولد بروز از نظر ظاهری

انتخاب روش زیبایی ابروها یک موضوع کاملا بر اساس سلیقه است. البته نوع و مدل ابروها هم می‌تواند در انتخاب یکی از این روش‌ها موثر باشد. مثلا افرادی که به دنبال خطوطی دقیق‌تر در ابروهای خود هستند، به سراغ روش فیبروز می‌روند و کسانی که به ابروهای پرپشت علاقه دارند، روش بولد بروز را انتخاب می‌کنند.

موارد زیر فرق بین فیبروز و بولد بروز از لحاظ ظاهری را نشان می‌دهند:

  • فیبروز: در این روش، خلق خط‌های دقیق و ظریف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است
  • فیبروز: این تکنیک مناسب افرادی است که به دنبال ابروهای ساده، ملایم و طبیعی هستند
  • بولد بروز: این تکنیک احتیاجی به مرزبندی و یا قاب‌بندی ندارد
  • بولد بروز: در بولد بروز تاج ابروها به شکل متفاوتی نسبت به فیبروز پر می‌شود
  • بولد بروز: این روش زیبایی ابرو مبتنی بر پرپشت کردن ابروها با حرکاتی است، که بافت ابرو را زیبا و مرتب‌تر می‌کند

فرق بین فیبروز و بولد بروز

نتیجه انجام روش‌های فیبروز و بولد بروز

اگر قصد دارید از روش‌های زیبایی ابرو استفاده کنید، می‌توانید بدون اضطراب یکی از روش‌های بولد بروز یا فیبروز را انتخاب کنید. آرایش ابرو باعث زیباتر دیده شدن چشم‌ها نیز می‌شود پس با استفاده از این تکنیک‌ها، زیبایی صورت خود را دوچندان کرده و از مزایایی مانند ابروهای قرینه، قابلیت پاک کردن آسان، امکان تغییر فرم ابرو و سایر موارد از این دست برخوردار شوید. پیشنهاد ما به علاقه مندان به دوره های آرایشگری این است که حتما از صفحه آموزشگاه آرایشگری تهران آرایش دیدن نمایید تا از دوره ها و سرفصل های آموزشی مطلع شوید.

سوالات متداول

هزینه بولد بروز ابرو چقدر است؟

قیمت تکنیک بولدبروز وابسته به نوع خطوط آن است. البته مواردی مانند مهارت آرایشگر و یا متخصص، موقعیت جغرافیایی آرایشگاه یا سالن، کیفیت رنگ و نوع دستگاه مورد استفاده نیز تاثیر زیادی در قیمت بولدبروز دارند. اما هزینه اجرای بولد بروز حدود 2 میلیون تومان در سال 1402 می‌باشد.

هزینه فیبروز ابرو چقدر است؟

هزینه فیبروز ابرو وابسته به مواردی مانند مدل هاشور ابرو، طبیعی ‌بودن رنگ، مدل دستگاه بوده و از آنجایی که این روش جدید است، هزینه انجام آن نیز متفاوت با دیگر روش‌های زیبایی ابرو مثل میکروبلیدینگ است. همچنین این تکنیک زیبایی ابرو به دو مرتبه ترمیم مجدد احتیاج دارد. هزینه ترمیم فیبروز ابرو از مرحله نخست هاشور ابرو کمتر می‌باشد.

ویژگی مشترک این دو روش چه مواردی هستند؟

جدا از فرق بین فیبروز و بولد بروز ، این دو تکنیک از مزایای مشترکی برخوردار هستند. برای مثال در هر دو روش، کلیه ایرادهای تاج ابروها برطرف می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های مشترک فیبروز و بولد بروز می‌توان به این موارد اشاره کرد: قرینه کردن ابروها، سوزش و درد کم در حین انجام کار، استفاده از طبیعی‎ترین رنگ‌ها، فرم‌دهی ابرو و دارای فرم طبیعی، زیبا و ظریف.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *