قیمت کلاس آرایشگری

قیمت کلاس آرایشگری؛ یکی از دغدغه‌های علاقه‌مندان به این حرفه

آرایشگری زنانه یکی از شغل‌های پردرآمد و محبوب است که هر فرد می‌تواند با شرکت در دوره‌های آموزشی آن، مهارت و تجربه لازم برای راه‌اندازی یک سالن آرایشگری را کسب کند. شرکت در دوره‌های آموزشی معتبر و کسب مدرک فنی‌حرفه‌ای یکی مهم‌ترین پیش‌نیازها برای ورود به این حرفه پول‌ساز به شمار می‌رود. اما پرسشی که ذهن بسیاری از علاقه‌مندان به این حرفه را درگیر می‌کند، این است که قیمت کلاس آرایشگری چقدر است؟ در این مطلب با عوامل تاثیرگذار بر هزینه شرکت در دوره‌های آموزشی مختلفی مانند کوتاهی، رنگ و کراتینه مو آشنا می‌شویم.

قیمت کلاس آرایشگری

عوامل تاثیرگذار بر قیمت کلاس‌های آرایشگری زنانه

به طور کلی، قیمت کلاس آرایشگری زنانه مطابق با تعرفه‌های اعلام‌شده از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای تعیین می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها برای شناسایی یک آموزشگاه آرایشگری زنانه معتبر، توجه به شهریه آموزش آرایشگری مجموعه مورد نظر و مطابقت آن با تعرفه‌های اعلام شده از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای است. معمولا برای تعیین قیمت کلاس‌های آرایشگری زنانه به عوامل مختلفی توجه می‌شود که عبارتند از:

  • نوع دوره آموزشی
  • سطح دوره
  • روش برگزاری دوره‌های آموزشی
  • وسایل و ابزار مورد نیاز برای گذراندن دوره
  • مدت دوره
  • سابقه اساتید و خدمات آموزشگاه
  • موقعیت جغرافیایی آموزشگاه

1. نوع دوره چه تاثیری بر قیمت کلاس آرایشگری دارد؟

همان‌طور که می‌دانید، دوره‌های مختلفی در آموزشگاه‌های آرایشگری ارائه می‌شوند که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود در هر یک از آن‌ها شرکت کنید. هر یک از این دوره‌های سرفصل‌های خاص خود را دارند و هزینه شرکت در آن‌ها با یکدیگر یکسان نیست. به عنوان مثال، کلاس‌های آموزش کوتاهی مو، آموزش رنگ مو و آموزش کراتینه مو از محبوب‌ترین دوره‌های آموزشی آرایشگری زنانه هستند که هزینه شرکت در هر یک از آن‌ها با دیگری متفاوت است.

2.سطح دوره می‌تواند باعث افزایش هزینه کلاس آرایشگری شود

دوره‌های آرایشگری زنانه با توجه به مهارت و میزان آشنایی کارآموزان با مفاهیم هر دوره، معمولا در دو سطح مبتدی و پیشرفته برگزار می‌شوند. دوره‌های مبتدی بیشتر مناسب افراد تازه‌کار هستند و علاقه‌مندان به حرفه آرایشگری در این دوره‌ها با اصول اولیه آرایشگری آشنا شده و برای ورود به بازار کار آماده می‌شوند. اما دوره‌های پیشرفته بیشتر حالت تکمیلی دارند و به صورت تخصصی‌تر درباره موضوعات مربوط به رشته صحبت می‌کنند. در نتیجه سطح دوره می‌تواند باعث افزایش قیمت کلاس آرایشگری شود. پس در هنگام انتخاب دوره آموزشی حتما به میزان تسلط و مهارت خود توجه کنید.

دوره های آرایشگری

3. روش برگزاری کلاس‌های آرایشگری

معمولا برای محاسبه شهریه آموزش آرایشگری به روش برگزاری کلاس‌های آرایشگری توجه می‌شود. دوره‌های آموزش کوتاهی مو، آموزش رنگ مو و آموزش کراتینه مو به سه صورت خصوصی، گروهی و نیمه‌خصوصی برگزار می‌شوند. بدون شک قیمت کلاس آرایشگری خصوصی در مقایسه با کلاس‌های گروهی و نیمه‌خصوصی بیشتر خواهد بود. کلاس‌های خصوصی بازدهی بیشتری دارند، اما شما برای شرکت در آن‌ها ناچار به پرداخت هزینه بیشتری هستید. در نتیجه اگر قصد صرفه‌جویی در هزینه‌های خود را دارید، می‌توانید در دوره‌های گروهی یا نیمه‌خصوصی آموزشگاه‌های معتبر آرایشگری زنانه شرکت کنید.

همچنین برخی از آموزشگاه‌ها علاوه‌بر برگزاری دوره‌های آموزشی خود به صورت حضوری، برای راحتی بیشتر علاقه‌مندان به آرایشگری اقدام به برگزاری دوره‌های آنلاین می‌کنند. یکی از مزایای دوره‌های آموزشی آنلاین این است که هزینه‌های شما برای شرکت در این کلاس‌ها نزدیک به 20 تا 30% کاهش می‌یابد. در نتیجه حضوری یا مجازی بودن دوره‌های آموزشی نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیت کلاس آرایشگری است.

4. مدت زمان لازم برای تکمیل دوره آرایشگری

مدت زمان دوره‌های آموزشی مختلفی مانند آموزش کوتاهی،کراتینه یا رنگ مو با یکدیگر متفاوت است. مباحث و سرفصل‌ها و میزان سختی و حساسیت دوره از جمله عواملی هستند که می‌توانند باعث افزایش زمان کلاس‌های مختلف شوند. هر چه دوره آموزشی طولانی‌تر باشد، هزینه‌های شما برای شرکت در آن افزایش خواهد یافت. به عنوان مثال، دوره مقدماتی آموزش کوتاهی مو در 6 یا 8 جلسه برگزار می‌شود، در حالی که تعداد جلسات دوره‌های تکمیلی و پیشرفته کوتاهی می‌تواند به 10 تا 12 جلسه برسد. مطمئنا قیمت کلاس آرایشگری کوتاهی مو پیشرفته از دوره مقدماتی کوتاهی مو بیشتر است.

5. نقش سابقه اساتید و امکانات آموزشگاه در تعیین قیمت کلاس آرایشگری

آموزشگاه‌های آرایشگری باسابقه‌ معمولا از اساتید حرفه‌ای و باتجربه‌ای استفاده می‌کنند که برای سال‌ها مشغول تربیت کارآموزان برای ورود به حرفه آرایشگری بوده‌اند. تجربه و سابقه اساتید نقش مهمی در تعیین قیمت کلاس‌ آرایشگری دارند. شما برای شرکت در دوره‌های آموزشی اساتید باسابقه باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. البته شما با پرداخت هزینه بیشتر برای شرکت در کلاس‌های آموزشی یک استاد باتجربه مهارت‌های بیشتری را کسب خواهید کرد.

یکی دیگر از عوامل موثر بر افزایش قیمت کلاس آرایشگری امکانات و خدماتی است که توسط آموزشگاه مورد نظر ارائه می‌شود. بسیاری از آموزشگاه‌ها برای تعلیم کارآموزان خود از بهترین و جدیدترین امکانات و تجهیزات آرایشگری استفاده می‌کنند که همین امر می‌تواند باعث افزایش شهریه آموزش آرایشگری در دوره‌های مختلف شود.

6. چرا موقعیت جغرافیایی آموزشگاه باعث افزایش قیمت کلاس آرایشگری می‌شود؟

همان‌طور که می‌دانید، هزینه زندگی در مناطق مختلف استان تهران با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید هزینه اجاره یک واحد تجاری یا اداری برای تاسیس یک آموزشگاه آرایشگری زنانه در جنوب شهر تهران را هزینه تاسیس آموزشگاه در مناطق شمالی این شهر مقایسه کنید. همین امر باعث می‌شود که قیمت کلاس آرایشگری در مناطق مختلف استان تهران با یکدیگر متفاوت باشد. زیرا هزینه‌های آموزشگاه‌ها در این مناطق با یکدیگر یکسان نیست.

قیمت کلاس آرایشگری

دوره آموزش کوتاهی مو

آشنایی با روش‌های مختلف کوتاهی مو یکی از مهم‌ترین مهارت‌های هر آرایشگر زنانه به شمار می‌آید. در واقع شما نمی‌توانید بدون شرکت در دوره آموزش کوتاهی مو خود را یک آرایشگر بدانید. آموزش کوتاهی مو معمولا در دو دوره مبتدی و پیشرفته برگزار می‌شود و کارآموزان در این دوره‌ها با روش‌های کوتاهی و پیتاژ مو، استفاده از موزر و اجرای کوپ‌های ژورنالی آشنا می‌شوند.

در این دوره‌ها شما تحت نظر اساتید باتجربه با تکنیک‌های مختلف کوتاهی مو آشنا می‌شوید و اساتید در هنگام کسب مهارت تمامی اشکالات شما را برطرف خواهند کرد. اگر تازه‌کار هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما کار خود را از دوره‌های مقدماتی کوتاهی مو آغاز کنید و سپس به سراغ دوره‌های پیشرفته بروید. همان‌طور که اشاره کردیم، قیمت کلاس آرایشگری کوتاهی مو مبتدی نسبت به دوره‌های پیشرفته کم‌تر است.

تعداد سرفصل‌ها چه نقشی در افزایش قیمت کلاس آرایشگری کوتاهی مو دارد؟

می‌توان دوره‌ آموزش کوتاهی مو را یکی از جامع‌ترین دوره‌های آرایشگری دانست. شما در دوره مبتدی وپیشرفته کوتاهی مو مجموعا باید در 8 جلسه کلاس شرکت کنید تا بر تمامی تکنیک‌های کوتاهی مو با استفاده از قیچی و موزر مسلط شوید. کسب مهارت بالا در اجرای مدل موهای زنانه نیاز به تمرین فراوان و دقت به نکته‌های آموزشی اساتید دارد. تعداد سرفصل‌ها رابطه مستقیمی با قیمت کلاس آرایشگری دارند. به عبارت دیگر، هر چه تعداد سرفصل‌های آموزشی دوره کوتاهی مو بیشتر باشد، هزینه‌های شما برای شرکت در این کلاس‌ها بیشتر خواهد شد.

برخی از سرفصل‌های دوره کوتاهی مو عبارتند از:

  • آشنایی با آناتومی سر وصورت
  • شناخت زوایای مختلف سر
  • آشنایی با انواع مختلف تکسچرها
  • آشنایی با مبانی مشتری‌مداری
  • رفع اشکال هنرجویان
  • تقسیم‌بندی مو برای کوتاه کردن
  • آشنایی با انواع کوپ‌های ساده و ژورنالی
  • پیتاژ مو با استفاده از تیغ
  • کوتاهی مو با استفاده از موزر
  • حجم‌گیری مو با روش‌های مختلف
  • آموزش لیرینگ
  • اصلاح مو به روش ترکیبی

برای شرکت در کلاس آرایشگری کوتاهی مو به چه لوازمی نیاز داریم؟

شما برای شرکت در دوره آموزش کوتاهی مو مانند تمامی دوره‌های دیگر باید لوازم خاصی را تهیه کنید. خرید لوازم ضروری یکی از عواملی است که می‌تواند باعث افزایش قیمت کلاس آرایشگری شما شود، اما جای نگرانی نیست. زیرا لوازم مورد نیاز برای شرکت در دوره آموزشی کوتاهی مو نه تنها قیمت زیادی ندارند، بلکه از طول عمر بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. از مهم‌ترین لوازم مورد نیاز برای شرکت در دوره آموزشی کوتاهی مو می‌توان به قیچی معمولی کوتاهی مو، انواع شانه‌ها، آبپاش، گیره تقسیم مو، قیچی پیتاژ، موزر، سشوار و … اشاره کرد.

دوره رنگ مو

آموزش رنگ مو؛ یکی از دوره‌های پردرآمد آرایشگری

کسب مهارت و آشنایی با تکنیک‌های مختلف رنگ و مش مو نیازمند صرف زمان زیادی است. شما برای یادگیری این تکنیک‌ها باید زیر نظر اساتید حرفه‌ای و باتجربه آموزش ببینید تا با تمامی نکات مربوط به رنگ و لایت، دکلره، ترمیم، هایلایت‌های فانتزی، آمبره، سامبره و … آشنا شوید. این دوره آموزشی معمولا در 8 جلسه برگزار می‌شود.

نوع دوره انتخابی شما می‌تواند باعث افزایش قیمت کلاس آرایشگری رنگ مو شود، اما به یاد داشته باشید که هر چه تسلط شما بر تکنیک‌ها و روش‌های مختلف رنگ و مش کردن مو بیشتر باشد، شانس شما نیز برای موفقیت در این حرفه بیشتر خواهد شد. اگر به رنگ کردن مو علاقه دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در تمامی دوره‌های مقدماتی و پیشرفته رنگ و مش موی یک آموزشگاه آرایشگری زنانه معتبر شرکت کنید.

مروری بر سرفصل‌های دوره آموزش رنگ مو

کارآموزان با شرکت در دوره‌های آموزش رنگ مو با مباحث مختلفی مانند روش ساخت انواع رنگ‌هی ترکیبی و ژورنالی و روش صحیح مشاوره و انتخاب رنگ مو برای مشتری آشنا می‌شوند. قیمت کلاس آرایشگری رنگ مو با مدت دوره و سرفصل‌هایی که در آن تدریس می‌شود، ارتباط مستقیمی دارد. در ادامه با برخی از سرفصل‌های مهم آموزش رنگ مو آشنا می‌شویم:

  • شناخت رنگ‌ها
  • رنگ‌شناسی از سطح مبتدی تا پیشرفته
  • آشنایی با مثلث رنگ‌ها
  • روش صحیح ترکیب رنگ‌های اولیه
  • روش ترکیب رنگ‌های ثانویه
  • شناخت پایه رنگ‌های مختلف
  • آشنایی با روش‌های مختلف دکلره
  • آموزش انواع مش‌ها
  • رنگ‌گذاری چند مرحله‌ای
  • رنگ ریشه و رنگ کامل مو
  • رفله‌گیری به کمک رنگ
  • پوشش قسمت‌های سفید مو
  • کاتالوگ‌خوانی رنگ‌ها

لوازم رنگ مو باعث افزایش قیمت کلاس آرایشگری می‌شوند

آموزش رنگ مو یکی از دوره‌های آرایشگری است که شما برای شرکت در آن به لوازم زیادی نیاز دارید. معمولا این لوازم و ابزارها در هنگام ثبت‌نام در دوره مورد نظر از طرف آموزشگاه در اختیار شما قرار می‌گیرند. تهیه وسایلی مانند انواع شانه، کرم‌های اکسیدان، نرم‌کننده‌های فوری، انواع رنگ‌های دائم، موقت و نیمه موقت، مواد ویتامینه، تثبیت‌کننده رنگ مو، کرم‌‌ها و پودرهای بی‌رنگ‌کننده و … می‌توانند باعث افزایش قیمت کلاس آرایشگری رنگ مو شوند.

دوره اموزش کراتینه مو

دوره کاربردی آموزش کراتینه مو

آموزش کراتین مو یکی از روش‌های کاربردی و پردرآمد در آرایشگری زنان به شمار می‌آید که طرفداران بسیاری دارد. شما در دوره آموزش کراتینه مو با آسیب‌شناسی انواع موهای رنگ‌شده، دکلره‌شده و طبیعی و روش صحیح موادگذاری بر روی این موها آشنا می‌شوید. قیمت کلاس آرایشگری کراتینه مو در مقایسه با سایر دوره‌های آموزشی پایین‌تر است. زیرا تعداد جلسات و مدت زمان این کلاس آموزشی نسبت به سایر دوره‌ها کمتر است. به طور کلی دوره آموزش کراتینه مو زیر نظر اساتید برجسته آموزشگاه‌های آرایشگری معتبر در دو جلسه و طی 2 ساعت به پایان می‌رسد.

قیمت کلاس آرایشگری

1. دوره آموزش کراتین مو چه سرفصل‌هایی را پوشش می‌دهد؟

کلاس آموزش کراتین مو یک دوره نسبتا کوتاه‌مدت با بازدهی و درآمدزایی بسیار بالا به شمار می‌رود. مهم‌ترین مهارتی که شما پس از شرکت در این دوره آموزشی به دست می‌آورید، توانایی صاف کردن انواع موها با استفاده از مواد پروتئینی و کراتینه و روش صحیح استفاده از سشوار و اتوی مو است.

برخی از مهم‌ترین سرفصل‌های این دوره عبارتند از:

  • آموزش بوتاکس، ریباندینگ و ویتامینه کردن مو
  • روش صحیح آماده کردن کراتین و موادگذاری
  • آشنایی با برندهای مختلف کراتین و مزایای هر کدام
  • آموزش کراتینه مو در دو روش سرد و گرم
  • آشنایی با گلوبال و نانوگلوبال مو
  • شناخت انواع فرم‌ها، ساختارها و حالت‌های مو
  • آشنایی با تفاوت انواع کراتین‌ها مانند کراتین صافی و کراتین احیا

2. قیمت وسایل و مواد لازم برای شرکت در کلاس آرایشگری کراتینه

شما برای شرکت در دوره‌های آموزش کراتینه مو به وسایل مختلفی مانند اتو مو، سشوار، مواد کراتین، انواع برس، شامپوی مناسب با ph بالا، ماسک مو، شامپوی بدون سولفات و … نیاز دارید. معمولا آموزشگاه‌ها در هنگام ثبت‌نام در دوره مورد نظر تمامی این وسایل را در قالب یک بسته به شما ارئه می‌دهند. خرید این بسته‌ها یکی از عوامل موثر بر افزایش قیمت کلاس آرایشگری آموزش بوتاکس مو به شمار می‌آید.

دوره آرایشگری تهران آرایش

کلاس‌های آرایشگری مقرون به صرفه در تهران آرایش

هزینه کلاس آرایشگری یکی از دغدغه‌های اصلی علاقه‌مندان به این حرفه است. شما می‌توانید با شناخت عوامل تاثیرگذار بر تعیین قیمت کلاس آرایشگری و با توجه به نیازهای خود، بهترین دوره آموزشی را انتخاب کنید. نوع دوره، مدت زمان دوره، روش برگزاری، تجربه اساتید و وسایل مورد نیاز از جمله عواملی هستند که می‌توانند باعث افزایش شهریه دوره آموزشی مورد نظر شما شوند. شما می‌توانید برای شرکت در دوره‌های آموزش کوتاهی، رنگ یا کراتین مو تحت نظر بهترین اساتید و با بهترین قیمت ممکن با کارشناسان مجموعه ما در مجموعه تهران آرایش تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *