لوازم مورد نیاز هنرجویان برای شرکت در انواع دوره کوتاهی مو

کوتاهی مو را می‌توان یکی از لاین‌های آرایشگری قدیمی و بسیار پررونق دانست. طی سال‌های اخیر تنوع مدل‌های مختلف کوتاهی مو افزایش چشمگیری داشته است که این مساله به تنهایی باعث شده تا بسیاری از افراد ترغیب شوند تا موهای خود را به سبک‌های مختلفی کوتاه کنند. شرایط مساعد بازار کار برای این حرفه منجر به این شده تا هر ساله بخش زیادی از هنرجویان برای یادگیری فنون کوتاهی مو به آموزشگاه‌های آرایشگری مراجعه کنند. اما در فرایند آموزش حرفه‌ای علاوه بر دانش و تخصص، استفاده از ابزار و وسایل باکیفیت هم اهمیت بسیاری دارد. در این مطلب از مجموعه تهران آرایش لوازم مورد نیاز برای شرکت در دوره کوتاهی مو را به شما معرفی خواهیم کرد.

نگاهی به لوازم مورد نیاز برای شرکت در دوره کوتاهی مو

به منظور یادگیری تخصصی و حرفه‌ای برای کوتاهی مو در اولین قدم باید یک آموزش صحیح و اصولی ببینید. برای سپری کردن این دوره آموزشی استفاده از ابزار و وسایل مناسب یکی از الزامات اصلی به شمار می‌آید. در یک دوره آموزش کوتاهی مو استاندارد مربیان مجرب شما را با انواع این وسایل و ابزارها و همینطور چگونگی استفاده از آن‌ها شما را توجیه کرده و در عین حال برترین برندهای تولیدکننده این وسایل کوتاهی مو را به شما معرفی می‌کنند. زیرا داشتن ابزارهای حرفه‌ای و باکیفیت در فرایند آموزش شما و همینطور نتیجه کار برای مشتری اهمیت بسیاری دارد. در ادامه این بخش قصد داریم تا شما را با لوازم مورد نیاز برای شرکت در دوره خصصی کوتاهی مو آشنا کنیم.

وسایل شرکت در کلاس کوتاهی مو

1. یکی از لوازم مورد نیاز برای شرکت در دوره کوتاهی مو، شانه‌های مخصوص کوتاهی است

شانه‌های مخصوص کوتاهی جزو ابزار آلاتی مهم و کارآمد به منظور آرایش مو هستند که انواع زیادی دارند. از جمله پرکاربردترین این ابزارها می‌توانیم به شانه‌های تقسیم اشاره کنیم که دندانه‌هایی فوق‌العاده نازک دارند و دسته‌های نازک آن‌ها از جنس استیل بدون زنگ یا پلاستیک فشرده است که به منظور تقسیم‌بندی موها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قیچی پیتاژ

2. قیچی پیتاژ دوتایی و سه‌تایی

قیچی پیتاژ در بازار به دو صورت دوتایی و سه‌تایی موجود است. در کوتاهی مو به کمک این نوع قیچی حجم مو را کم یا زیاد می‌کنند. هنگامی که بخواهیم با استفاده از قیچی پیتاژ حجم مو را کم کنیم با زاویه‌ای 45 درجه این کوتاهی را انجام می‌دهیم. اما اگر هدف اضافه کردن به حجم مو باشد قیچی پیتاژ را از بخش پایین به بالا و به شکل عمودی از زیر مو می‌آوریم. به این کار اصطلاحا آندرکات می‌گویند.

3. تیغ‌‌های مخصوص کوتاهی مو برای مدل‌های ژورنالی

از دیگر لوازم مورد نیاز به منظور شرکت در دوره کوتاهی مو باید به تیغ‌های مخصوص کوتاهی مو اشاره کنیم. این تیغ‌ها ابزاری تخصصی برای مدل‌های کوتاهی مو به ویژه مدل‌های ژورنالی هستند. این تیغ‌ها دارای انواع مختلفی هستند. بعضی از آن‌ها مشابه شانه‌های ظریفی می‌باشند که تیغ درون آن‌ها جای می‌گیرد و برای پیتاژ و خرد کردن مو معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرند. بعضی از آن‌ها هم شبیه به تیغ‌های اصلاح هستند که برای موهای ریز و سطحی موجود در پیشانی، پشت گوش، پشت کردن و همینطور خط ریش از آن‌ها استفاده می‌شود.

گیره تقسیم مو

4. گیره‌های مخصوص تقسیم کوتاهی مو

پیش از هر مدل کوتاهی باید مو تقسیم‌بندی شده و لایه لایه از گردن تا به بالا کوتاهی صورت بگیرد. طبیعتا آرایشگران به طور مداوم در حال جداسازی دسته‌های مو از یکدیگر هستند و برای سهولت در انجام این کار از گیره‌های تقسیم استفاده می‌شود. گیره‌های تقسیم در اغلب موارد از جنس استیل ضد زنگ و پلاستیک فشرده می‌باشند و در عین حال که بسیار مقاوم هستند به سادگی می‌توانید آن‌ها را مورد استفاده قرار بدهید.

5. همراه داشتن قیچی معمولی

قیچی معمولی نوعی قیچی سبک و استاندارد می‌باشد که در حین انجام کار صدایی از خود تولید نمی‌کند و نوک آن گرد است. تیغه این قیچی معمولا 5 سانتی‌متر می‌باشد و نکته مهمی که باید در رابطه با آن بدانید، طرز کار با آن است. چرا که استفاده اشتباه از قیچی منجر به له شدن مو شده و همین مساله اصلاح خوبی را ایجاد نخواهد کرد.

در ضمن در این شرایط به مچ دست آرایشگر هم فشار وارد می‌شود. در ضمن باید اشاره کنیم که پیچ بزرگ قیچی کوتاهی مو باید به سمت بدن آرایشگر باشد. همچنین انگشت شصت باید در حلقه پایینی و انگشت انگشتری هم باید در حلقه بالایی قیچی و سایر انگشت‌ها نیز در جایگاه خودشانه در بالای قیچی قرار می‌گیرند.

وسایل شرکت در کلاس کوتاهی مو

ابزارهای کوتاهی مو، پیش نیازی اساسی برای دوره آموزشی آن هستند

از دیگر ابزارها و وسایل مورد نیاز برای دوره کوتاهی مو می‌توانیم به قیچی کات، موپران آرایشی، کلاه یک بار مصرف، روپوش سفید و آب پاش اشاره کنیم. آموزشگاه آرایشگری تهران آرایش یکی از برگزارکنندگان دوره‌های کوتاهی مو در کشور است که کلاس‌های آموزشی خود را در شرق، غرب و جنوب تهران در 4 شعبه برگزار می‌کند. شما با ثبت نام در لاین کوتاهی مو می‌توانید روش صحیح کار با تمامی وسایل معرفی شده در این مطلب را به سادگی یاد بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *