مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری

مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری؛ کمک به افزایش درآمد شما

آرایشگری هنری است که با کسب مهارت در آن می‌توان به درآمدزایی هم رسید. در صورتی که با تمام اصول و قواعد این کار آشنایی داشته باشید و به طور تخصصی به آن وارد شوید، امکان کار شخصی یا استخدام در آرایشگاه‌ها و کسب درآمد برای شما وجود دارد. برای ورود به بازار کار آرایشگری هم مانند دیگر مشاغل داشتن مدرک معتبر، لازم است. معتبرترین مدرک برای ورود به حرفه آرایشگری، مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری است که در این صفحه به چگونگی دریافت، کاربردها و توضیح در مورد اعتبار آن می‌پردازیم.

مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری

مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری چیست؟

مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری، مدرک معتبری برای ورود به حرفه آرایشگری است که توسط سازمان فنی و حرفه‌ای برای علاقه‌مندان به این رشته و افرادی که قصد ورود به بازار کار آرایشگری را دارند، توصیه می‌شود. برای دریافت این مدرک ابتدا باید در یک آموزشگاه معتبر ثبت‌نام کرد و دوره‌های آن را مرحله به مرحله سپری کرد. آموزشگاه‌های آرایشگری معمولا دوره‌های خود را در سه سطح پایه، تخصصی و فوق تخصصی برگزار می‌کنند و هنرجویان این امکان را دارند که در پایان هر سطح در آزمون فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و مدرک متناسب با سطح خود را دریافت کنند. سطح تخصصی برای ورود به بازار کار مناسب است و در سطح فوق تخصصی آموزش‌های لازم برای کسب درآمد شخصی و مهاجرت به هنرجویان داده می‌شود.

مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری

جزئیات دوره‌های آرایشگری فنی و حرفه‌ای

دوره‌های آرایشگری در آموزشگاه‌های حرفه‌ای به 6 بخش تقسیم می‌شود که در هر بخش آموزش‌های به خصوصی به هنرجویان داده می‌شود. هنرجویان مبتدی و افرادی که هیچ پیش زمینه‌ای در آرایشگری ندارند باید کار خود را از سطح 1 آموزش‌های آغاز کرده و تا سطح مورد نظر خود ادامه دهند اما افرادی که قبلا در دوره‌ها شرکت کرده باشند و به دنبال ارتقای پایه و مهارت‌های خود باشند، باید مستقیما در دوره مورد نظر خود ثبت‌نام کنند. دوره‌های آرایشگری فنی و حرفه‌ای از سطح 1-6 عبارتند از:

  • دوره اول: آموزش‌های ابتدایی و پایه برای اصلاح ابرو و صورت
  • دوره دوم: آموزش‌های متوسط آرایش چهره
  • دوره سوم: شینیون مو
  • دورم چهارم: رنگ کردن و مش مو
  • دوره پنجم: فر کردن مو
  • دوره ششم: کوتاهی مو

شرایط لازم برای ورود به دوره‌های فنی آرایشگری

دوره‌های فنی آرایشگری مناسب همه افرادی است که به این رشته علاقه دارند و قصد ورود حرفه‌‌ای به آن و کسب درآمد را دارند. همه علاقه‌مندان امکان ورود به این دوره‌ها را ندارند و مانند تمام دوره‌های آموزشی دیگر، ورود به آن‌ها شرایطی دارد که متقاضیان باید از آن برخوردار باشند. از جمله این شرایط عبارتند از:

  • تمام متقاضیان شرکت در دوره‌های آرایشگری زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای باید بیشتر از 16 سال سن داشته باشند
  • حداقل مدرک لازم برای ورود علاقه‌مندان به دوره آرایشگری، مدرک دیپلم است
  • هنرجویان باید با قوانین اولیه کار به عنوان آرایشگر که نظافت، رعایت بهداشت و حفظ سلامت مشتریان است، آشنایی داشته باشند
  • شرط ورود به هر دوره، گذراندن دوره قبلی است و ارائه مدرک یا گواهی معتبر در مورد آن است
  • برای دریافت مدرک آرایشگری باید در آزمون مربوطه که توسط سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود، شرکت کرد

مزایای داشتن مدرک فنی حرفه ای آرایشگری

کاربردها و مزایای دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری

اخذ مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری، مزایای زیادی دارد که در این بخش از مقاله قصد صحبت در مورد آن‌ها را داریم. اولین مزیت اخذ مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری، امکان دریافت پروانه کسب برای شروع به کار است. همچنین افرادی که موفق به دریافت این مدرک می‌شوند و آزمون فنی و حرفه‌ای را با نمره خوب پشت سر می‌گذارند، امکان کار به عنوان مدرس در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، آرایشگاه‌ها و… را پیدا می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین مزایای اخذ این مدرک اما که بیشتر متقاضیان با هدف آن، اقدام به شرکت در دوره‌های معتبر فنی می‌کنند، امکان مهاجرت با استفاده از این مدرک است. این مدرک معادل مدارک معتبر دانشگاهی است و مانند یک مدرک تحصیلی می‌توان برای فعالیت به عنوان یک آرایشگر از آن استفاده کرد. به علاوه داشتن مدرک فنی و حرفه‌ای که مدرکی بسیار معتبر است، نشان دهنده تسلط اولیه متقاضی به اصول و قوانین آرایشگری است. البته اخذ این مدرک مزایای دیگری هم دارد، برای مثال سازمان فنی و حرفه‌ای وام‌هایی را به دارندگان مدارک خود اختصاص می‌دهد تا از طریق آن خوداشتغالی داشته باشند.

اعتبارمدرک فنی حرفه ای آرایشگری

اعتبار مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری چقدر است؟

مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری یکی از معتبرترین مدارکی است که علاقه‌مندان به این رشته امکان دریافت آن را دارند. این مدرک توسط سازمان فنی و حرفه‌ای صادر می‌شود و صدور آن زمانی انجام می‌شود که فرد در آزمون نهایی دوره پذیرفته شده و نمره‌ قبولی و مورد نیاز را دریافت کرده باشد. اعتبار این مدرک به حدی است که امکان استفاده از آن برای دریافت وام‌های خوداشتغالی وجود دارد. به علاوه ترجمه این مدرک و تبدیل آن به مدرک بین المللی فرصت مهاجرت را برای متقاضیان فراهم می‌ساز که این موضوع هم نشان از اعتبار بالای این مدرک دارد.

مدرک فنی آرایشگری ایران در کدام کشورها اعتبار دارد؟

در صورتی که مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری دریافتی از نوع بین المللی باشد، امکان استفاده از آن در بیشتر کشورها وجود دارد و در اکثر کشورها به عنوان مدرکی معتبر شناخته می‌شود. از جمله کشورهایی که مدرک آرایشگران ایرانی سازمان فنی و حرفه‌ای را برای کار می‌پذیرند، موارد زیر را می‌توان نام برد:

  • کانادا
  • دانمارک
  • چین
  • فرانسه
  • استرالیا
  • ارمنستان
  • آرژانتین
  • آلمان و….

هزینه دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای برای آرایشگری

هزینه دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای برای آرایشگری

یکی از موضوعات مهم و سوالات متقاضیان دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری، هزینه دریافت این مدرک است. هزینه شرکت در دوره‌های مربوطه و اخذ مدرک آن‌ها بسته به اینکه فرد در چه سطحی باشد، متفاوت است. طبیعتا افرادی که در سطح مبتدی آموزش می‌بینند، هزینه کمتری برای شرکت در دوره پرداخت می‌کنند اما به همان نسبت تعداد دوره‌های پیش روی آن‌ها بیشتر است اما افرادی که در دوره‌های تخصصی یا فوق تخصصی تحصیل می‌کنند، شهریه اولیه بیشتری پرداخت کرده اما هزینه نهایی شرکت در دوره‌ها برای آن‌ها کمتر می‌شود.

البته نوع امکاناتی از سمت آموزشگاه مورد نظر به هنرجویان ارائه می‌شود هم در تعیین هزینه‌ها موثر است. بعضی از آموزشگاه‌ها تمام امکانات و لوازم مورد نیاز هنرجویان برای یادگیری آرایشگری را همان ابتدای دوره در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند و هزینه را نیز در زمان دریافت شهریه دریافت می‌کنند اما بعضی از آموزشگاه‌ها، تهیه ابزار و لوازم را به عهده هنرجو می‌گذارند و شهریه دریافتی آن‌ها پایین‌تر است. به علاوه منطقه‌ یا شهری که آموزشگاه در آن قرار دارد هم در تعیین هزینه‌های گذراندن دوره‌های مورد نیاز برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری، تاثیرگذار است.

نکات مهم در پیدا کردن آموزشگاه آرایشگری خوب

در نهایت مهم‌ترین موضوعی که برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری باید به آن توجه داشت، پیدا کردن یک آموزشگاه آرایشگری خوب و معتبر جهت یادگیری نکات اولیه و بعد از آن، قبولی در آزمون است. برای پیدا کردن آموزشگاه مناسب برای آرایشگری باید با چند ویژگی‌ مهم آموزشگاه‌های خوب آشنایی داشت که عبارت از موارد زیر هستند:

  • یک آموزشگاه خوب تمام مجوزهای لازم را از مدرک فنی و حرفه‌ای دریافت کرده و در معرض دید هنرجویان قرار می‌دهد
  • در یک آموزشگاه خوب از اساتید مجرب، حرفه‌ای و دارای مدارک معتبر استفاده می‌شود
  • یک آموزشگاه خوب تمام دوره‌های آرایشگری در تمام سطح‌ها را برگزار می‌کند
  • در آموزشگاهی خوب و معتبر برای یادگیری آرایشگری تمام تجهیزات به روز و استاندارد هستند
  • تدریس و آموزش مطالب در آموزشگاه‌های خوب براساس متدهای روز دنیا انجام می‌شود و تمام نکات آموزشی آپدیت شده هستند
  • چارت آموزشی در آموزشگاه‌های معتبر مشخص است و هنرجویان در هر زمان به آن دسترسی دارند
  • آموزشگاه‌های معتبر دوره‌های تئوری و عملی را با ساز و کاری مشخص برگزار می‌کنند
  • مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری در آموزشگاه‌های معتبر با معرفی هنرجو به آزمون به طور مستقیم دریافت می‌شود

دریافت مدرک معتبر آرایشگری در آموزشگاه فنی نسرین شاه  حسینی

مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری، مدرکی کاربردی برای کسب درآمد است. البته همان‌گونه که در این مطلب گفته شد، کسب درآمد تنها یکی از کاربردهای اخذ این مدرک است و پس از دریافت آن می‌توان به عنوان یک نیروی متخصص در زمینه آرایشگری به دیگر کشورها نیز مهاجرت کرد. برای دریافت این مدرک ابتدا باید آموزشگاهی معتبر پیدا کنید که تمام آموزش‌های لازم در آن، زیر نظر اساتید مجرب و ماهر ارائه شده و مدرک نهایی مورد تایید سازمان فنی و حرفه‌ای باشد.

یکی از معتبرترین آموزشگاه‌های فنی برای اخذ این مدرک، آموزشگاه تهران آرایش است. با مراجعه به صفحه اول سایت آموزشگاه آرایشگری زنانه تهران آرایش و یا صفحات مربوط به هر دوره آموزشی، می‌توانید در مورد دوره‌های موجود در آموزشگاه و نحوه برگزاری آن‌ها اطلاعات کسب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *